lauantai 18. marraskuuta 2023

Barkerin viltti ja viherkasvi kirppikseltä



Jo keväällä katseeni osui lempikirpparillani Salon Secondhandmarketissa herkullisen väriseen villavilttiin. Tämä söpöläinen on turkulaista alkuperää, Barkerin tehtaan tuotantoa. Todella hyvässä kunnossa oleva villaviltti maksoi 10 euroa ja en voisi olla iloisempi tästä löydöstä! 

Vanhassa kerrostaloasunnossa tarvitsee villasukkia ja villavilttiä vähintään talvisin. Tämän kanssa on täydellistä hengailla sohvalla. Toki ostopäätökseen vaikutti myös kauniit pastellisävyt ja varmuus siitä, että viltti näyttäisi varmasti kivalta sinisen sohvan kanssa ja jo olemassa olevien tyynyjen kanssa. 





Kevään ja kesän viltti oli lähinnä kaunistusmielessä sohvalla, mutta nyt talven lähestyessä tämä on ollut aktiivikäytössä. 



Toinen postaamatta jäänyt kirppisostos löytyy nykyään makuuhuoneen kaapin päältä: Maskun Wanhasta Nestorista löytyi vitosella varsin hyvin viihtyvä anopinhammas. Minulla on ollut monia vuosia erilaisia yksilöitä sekä anopinhammasta että anopinkieltä. Näiden kasvien sanotaan olevan super helppoja, mutta pöh, sanon minä. Nämä ovat niitä harvoja kasveja, joita en saa oikeasti pidettyä hyvävointisina. 

Toivotaan tällä viherkasville onnea ja pitkää ikää! 

4 kommenttia:

  1. Ihanat! Minulla anopinkieli ainoa mikä pysyy hengissä 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja niinpä, anopinkielen pitäisi olla helppo kasvi, mutta minulla sen kanssa on lähes aina hankaluuksia. Toivotaan, että tällä kertaa menisi paremmin.

      Poista
  2. Kaunis viltti! Viherkasveja on kyllä kiva löytää kirppareilta. Mulla anopinkieli porskuttaa, sain sen äidiltä tuparilahjaksi 20 vuotta sitten. Se on pari kertaa kukkinut ja olen jakanut sitä useasti, jottei sen ruukku (Arabia) hajoa. Alkuperäinen kasvi on keittiön ikkunan nurkalla, jakotaimet pimeähkössä paikassa kaapin päällä, mutta siellä pärjäävät paremmin kuin ikkunalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mun pitkäikäisin anopinkieli jaksoi ehkä 7 vuotta, mutta varsinkin loppuvaiheessa kasvi oli tosi kitulias. En vain tajua, miksi noiden kanssa ei oikein suju. Jospa tämä yksilö jaksaisi pidempään!

      Poista