Olen tämän vuoden puolella myynyt lähes 40 vaatetta, mutta aika monta uutta kirppisvaatetta on myös löytynyt vaatekaappiini. Muutama kuukausi sitten tutkailin vaatteitani ja totesin, että minulla on huomattavasti vähemmän kesävaatteita kuin talveen sopivia. Ja tämä havainto toimi lähtölaukauksena; hetkein oikein etsimällä etsin kesävaatteita. Tämän postauksen kaikki vaatteet on tilattu juuri Vintedistä.
Marimekon ja Uniqlon yhteismallistosta löysin puuvillaisen sortsiasun. Tämä setti ei ollut kaikkein halvin, 35 euroa, mutta olin etsinyt samaa kuosia olevaa kesäasua jo pidempään. Kangas on sopivan ohutta ja vaatteet ovat väljää mallia. Tämä setti oli päälläni juhannuksena, hyvin toimi.
Kevään silti ehkä paras hankinta on tämä silkkipaita! Siinä yhdistyvät monta lempiasiaa: silkki, mustavalkoisuus, Marimekko. Tämä on ollut ylläni jo moneen otteeseen. Sanoisin, että tämä tämän hetkinen lempivaate. Paita kustansi 15 euroa.
Toinen mustavalkoinen vaatelöytö on vintagea. Tämä Macaossa valmistettu paita on ehkä 1990-luvulta.
Tämä vasta saapui minulle, eli en ole vielä tätä käyttänyt, mutta uskon, että puuvillainen paita löytää kyllä tiensä vielä päälleni. Tämä maksoi 5 euroa.
Lisää Marimekko! Tämä on tosin jonkun itse valmistama takki Marimekon Unikko-kankaasta. Minulla on hieman ristiriitainen suhde Unikkoon, mutta tässä vaatteessa miellyttää se, että kuvio on todella kookas. Takissa oli yksi iso tahra, mutta sain sen irti hyvin sappisaippualla. Takki maksoi 15 euroa.
Nämä 2000-luvun alun Mika Piiraisen suunnittelemat Kaivo-kuosiset housut olivat todella kohtuullisen hintaiset, 5 euroa. Huomasin äsken, että vastaavia myydään Marimekko Preloved -sivuilla 100 euron hintaan, huh.
Tämän tummanvihreän (kuvassa ihan harmaa) hauskan COS-t-paidan juju on puuvillainen ympyräliehuke paidan sivussa. Hauska lisä ns. tavalliseen paitaan. Tämä maksoi vain 2 euroa. Paita toimii hyvin kesäkelissä, testattu on.
Viimeisenä vielä Marimekkoa! Tämä hauska mustavalkoinen "Vinokana"-kuosin mekko, tuli vastaan jo alkuvuodesta. Olen käyttänyt mekkoa useammassa juhlavammassa tilaisuudessa ja tämä on toiminut oikein hyvin. Mekko on ohutta puuvillaa ja on mukavan ilmava. Hintaa tällä oli 19 euroa.
Oliko suosikkeja? Mikä olis lähtenyt myös matkaasi?











































.jpg)












