perjantai 15. joulukuuta 2017

Luukku 15, laukkuja, laukkuja

Luukku numero 15 on omistettu käsilaukuille. Minulle on kertynyt vuosien mittaan aikamoinen kokoelma laukkuja. Toki käytössä on myös uusia yksilöitä, mutta suurin osa kokoelmasta on hankittu käytettynä.

Luukku 15, laukkuja, laukkuja

Minussa on keräilijän vikaa, sehän ei varmasti tulee enää kenellekään yllätyksenä. Se, että olen omistanut melkein sata käsilaukkua, voi tulla yllätyksenä kuitenkin. Olen viime vuosina pyrkinyt pitämään näppini erossa laukuista, mutta välillä en vain voi vastustaa niiden kutsua. Olen myös myynyt melko aktiivisesti laukkuja pois, eli kokoelma ei nykyään ole enää niin runsas kuin aikoinaan.


Olen suorastaan ihmeissäni, että olen hankkinut tämän vuoden puolella vain yhden laukun. Voiko tämä olla oikeasti totta? Ehkä olen tehokkaasti pystynyt vastustamaan kaikkia ihanuuksia tai sitten kirjanpitoni pettää. Olen yrittänyt miettiä jokaisen uuden potentiaalisen laukun kohdalla käytännöllisyyttä. Todella pienet laukut eivät oikein toimi minulla, saati sitten laukut joissa ei ole hihnaa.


Yksi kauneimmista laukuistani on yli viisi vuotta sitten hankkimani krokotiilinnahkajäljitelmälaukku. Laukun kruunaa kerroksellinen metalliremmi. Laukku on hieman epäkätevä ja pieni, mutta tässä tapauksessa kauneus korvaa käytännöllisyyden. Gobeliinityyppisen tapauksen alkuperää en edes muista, mutta jos on puhe pienistä ja epäkätevistä laukuista, niin tuo yksilö pääsee kyseiseen kategoriaan.


Aikoinaan mietin todella pitkään kenties Chanelista innoittuneen laukun kanssa, että onko laukku vain liikaa vähän kaikkea. Laukun vetoketjussa on kiinni vielä nahkainen tupsu ja hihnassa kiemurtelee kultaisen väristä metallia. Onneksi hankin laukun, koska olen käyttänyt tuota tapausta vuodesta 2011 lähtien. Toki se, että laukku on nahkaa, painaa vaakakupissa. Tekonahkaiset yksilöt eivät tunnu kestävän aikaa yhtään niin mallikkaasti kuin nahkaiset.


Kimaltelevaa perjantaita!

4 kommenttia:

  1. Kaunein laukuista on mielestäni tuo pieni ruusukuvioinen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo pieni laukku on tosi kaunis, mutta hämmästyttävän pieni!

      Poista
  2. Olen sitä mieltä, että laukkuja EI VOI koskaan olla liikaa..:)

    VastaaPoista