lauantai 21. syyskuuta 2024

Mistä kirjoitan?

Tämä kysymys on pyörinyt mielessäni, kun olen yrittänyt ostaa vähemmän tavaraa kirppiksiltä. Mitä tapahtuu kirppisblogille, jos esiteltäviä löytöjä ei ole? Myönnettäköön, että minulla on muutama vaatelöytö esittelemättä ja pari muutakin kivaa kirppisjuttua jemmassa, eli tämä kysymys on ehkä enemmänkin retorinen.


Olen tottunut julkaisemaan noin kolme blogikirjoitusta kuukaudessa ja jutut pyörivät enemmän tai vähemmän juuri löytöjen ympärillä. Joskus on saattanut käydä niin, että tämä blogi on vähän ohjannut myös hankkimaan kirppisjuttuja – silloinhan on jotain mitä esitellä. Ehkä hieman hassua. 



Pidän blogeista ja blogien lukemisesta edelleen paljon, vaikka moni kanssabloggaaja on lopettanut kokonaan tai siirtynyt pelkästään Instagramiiin. Aivan varmasti löydän ja keksin kirjoitettavaa, vaikka uusia löytöjä ei välttämättä olisi – voinhan aina kirjoittaa keräilystä, kirppistapahtumista tai esitellä tarkemmin jotain jo löytynyttä tai vaikka kirjoittaa enemmän kierrätyksestä ja sisustuksesta. Ajatuksia, ehdotuksia?



"Löytötyhjiölle" saattaa olla yksi selvä syy: minulla on nyt ollut vajaa viikon kirppispöytä ja olen ihmeen hyvin pystynyt vastustamaan syyskuussa kirppistavaroiden kutsun. Ensin, kun riipii kotona kirppistavarat kasaan, hinnoittelee ne ja käy aktiivisesti siivoamassa kirppispöytää, täyttyy ns. kirppiskiintiö melko nopeasti. Olen todella tyytyväinen, että sain vihdoin kammettua itseni myyjäksi hyllykirppikselle (valitsin Bellan), koska myyntijakso on sujunut varsin mukavasti. Vielä on vaatteita, koruja ja kenkiä jäljellä myyntipöydässä, mutta monta tavaraa on onneksi löytänyt uuden kodin jo. 
  


Kivaa kirppissyksyn jatkoa, seuraavassa postauksessa varmasti jotain uusia kirppislöytöjä myös esittelyssä!

Ps. Kuvituksena blogin kolmelta ensimmäiseltä vuodelta suosikkikuvia. Kuvissa esiintyy myös niitä kirppisjuttuja, mitä edelleen omistan.

3 kommenttia:

  1. Ihanaa, että jaksat kirjoittaa blogia. Mä oon blogi fani ja tykkään paljon enemmän kuin instasta. Joulu kun taas tekee tuloaan kiinostaa tietysti miten sisustat kotia. Ja kaikki kodinsisustus kiinostaa. Kirppis löydöistä on aina kiva lukea. Itsekin käyn kirppiksillä, mutta olen tosi huono löytämään mitään, mutta aina silloin tällöin nappaa.

    VastaaPoista
  2. Välillä käyn kurkkimassa että onko uusi kirjoitus ilmestynyt. Pidän itse enemmän blogeista ,en oikein ole instasta innostunut. Joten ihanaa kun jaksat kirjoitella. Kirppis ja puutarha blogeja tulee seurattua. Itse huomasin myös keväällä kun pidin kirppispaikkaa että ostoksia tuli mietittyä kriittisemmin vaikka en voinut jättää välillä kiertämättä Nestorin käytäviä.

    VastaaPoista
  3. Luen myös vaan blogeja, insta ei kiinnosta. Blogit on paljon henkilökohtasempia. Oon seuraillut sua ja paria muuta kirjottelijaa vuosia. Älä lopeta, vaikka harvemmin ois kirjotettavaa. Kiitos jutuista ja vinkeistä!

    VastaaPoista